31-32 групи Українська література Тема уроку "Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"

Тема уроку "Драма-феєрія "Лісова пісня". Фольклорно-міфологічна основа. Художні особливості драми-феєрії"

Немає, напевно, людини, яка б, цікавлячись творчістю Лесі Українки, оминула увагою прекрасну "Лісову пісню". Незвичайний сюжет, глибокий зміст, непересічний образ головної героїні — усе в драмі заворожує.

"Зовсім осібно, як чарівний заквітчаний острів, височіє в творчій спадщині Лесі Українки драма-феєрія "Лісова пісня" (М. Рильський)




Пропоную вам розпочати знайомство з цим шедевром української класики 


Крок 1. Ознайомлення з історією написання твору. Прочитайте матеріал підручника на с. 196.

 Крок 2. Прочитайте драму-феєрію "Лісова пісня" або прослухайте аудіокнигу.








Крок 3. Жанрові особливості твору. Що таке драма-феєрія?

Драма-феєрія — це різновид драми, у якому поряд із людьми діють персонажі, створені уявою письменника або запозичені з фольклору. Сюжет такого твору має фантастично-казкові елементи. Дії притаманні сценічні трюки та ефекти. Жанр драми-феєрії тісно пов’язаний із неоромантизмом.
Запишіть у зошит ознаки драми-феєрії: фантастичний сюжет, казкова умовність персонажів, широке залучення фольклорних образів, глибокий ліризм.





Крок4 . Загальна характеристика твору.  

"Лісова пісня" — висока трагедія, сповнена висотою людського духу, філософського звучання, яка утверджує великі й вічні істини, дає відповідь на питання:  
 у чому сенс людського життя, 
якою мусить бути справжня любов, 
як треба за неї боротись.

Твір має фольклорну основу. Він увесь зітканий з казок, легенд, заклинань, ворожінь. Він утілив у собі давні уявлення народу про світ природи і взаємини людини з нею.




Прочитайте матеріал підручника на с.197-198.
 Дайте відповіді на запитання:

1) Де відбуваються події?
2) Яка будова драми?
3) Який характер твору?
4) Назвіть персонажів, що є міфічними.
5) Назвіть персонажів, що представляють людський світ.
6) Сформулюйте тему твору — про що йдеться?


 

 Крок 5. Дослідження фольклорно-міфологічної основи.

Прочитайте матеріал підручника на с.198-199. Дайте відповіді на запитання:

1) Назвіть персонажів, які є міфологічними.
2) Як ви вважаєте, звідки авторка запозичила ці образи разом з їхніми характеристиками?
3) Чи можна сказати, що міфологічні персонажі — це сили зла?
4) Якщо аналізувати взаємини у світі природи і в людському світі, то до якого висновку можна дійти?


Крок 6. Символічність образів драми.

Світ персонажів драми розмаїтий і дивовижний. "Чарівлива Мавка в "Лісовій пісні", фантастична істота, що має в собі востократ більше людського, ніж червонощока, дебела й моторна Килина, м’якосердний і слабодухий Лукаш з його глибоко артистичною натурою, мудрий друг природи дядько Лев... Водяник, Русалка, Перелесник — усі вони живуть своїм повним життям, усі вони мають своє обличчя, свій голос, свою мову..." — зауважував М. Рильський.


Пригадайте зміст драми: чи є у творі персонажі, які наділені лише позитивними рисами?
Чому дядько Лев та Мавка так легко знаходять спільну мову?

 
Крок 7. Дайте характеристику образам Мавки та дядька Лева.
 Побудуйте сенкани  до цих образів. А також доберіть цитатний матеріал.


Крок 8. Робота над іншими образами драми.

Драма-феєрія Лесі Українки є неоромантичним твором. Проте поряд із героями-романтиками бачимо у творі й цілком реалістично виписані образи. Це Килина та мати Лукаша. Та й сам Лукаш має забагато неоднозначності. Ці образи відтіняють прекрасну й світлу душу Мавки, стають своєрідним збільшувальним склом, крізь яке можна побачити низку проблем, порушених авторкою.
Подумайте над запитаннями:
1) Що змінилося в Лукашеві наприкінці твору?
2) Чому він не боїться загинути?
3) Як ви вважаєте, чи кохає Лукаш Мавку?


Крок 9. Дайте характеристику образам Лукаша, Килини, матері Лукаша. Побудуйте сенкани до цих образів. Також доберіть цитатний матеріал.







 Крок 10. Дайте письмову розгорнуту відповідь на запитання: "Хто зруйнував щастя Лукаша та Мавки? (обсяг роздуму — 0,5-1 сторінки)


   

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

31-32 групи Українська література КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Образне слово поетичного модернізму"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"