11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

Вісімнадцяте травня
Контрольна робота
Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення
Тестові завдання


Шановні ліцеїсти! Увага! Контрольну роботу виконуємо синхронно (одночасно) протягом 40 хв. Розпочинаємо роботу о  10.40, закінчуємо об  11.20, робите фото (якісне!) і надсилаєте протягом 10хв. До 11.30 потрібно надіслати роботу вчителеві. Роботи, які будуть надіслані пізніше, будуть мати від’ємний бал ( -1 бал за кожні 5хв запізнення).


Завдання

 Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь — 1 бал)
 
1. Позначте речення, у якому є поширене звертання (деякі розділові знаки вилучено).

   А   Верни до мене пам’яте моя. (В. Стус)
   Б   Мамо зваріть супу! (Остап Вишня)
   В   Прилітайте ластів’ята до моєї хати. (О. Довгий)
   Г   Ну що ж товариші давайте звечора приготуємось, щоб зранку не вовтузитися, а зразу за рушниці й по місцях! (Остап Вишня)

2. Позначте речення, у якому вставне слово відсутнє (розділові знаки вилучено).

   А   Аркадій махнув рукою мовляв нема ще за що аплодувати. (І. Вільде)
   Б   Кажуть мудрість приходить з роками. (Л. Дмитренко)
   В   І кожен фініш це по суті старт. (Л. Костенко)
   Г   Стало зовсім видно. (І. Ле)

3. Позначте синтаксичну конструкцію, що містить вставне речення (розділові знаки вилучено).

   А   Усій родині на диво пісню вільну веселу дід співає журливо. (П. Перебийніс)
   Б   Соми як ви знаєте полюють за здобиччю вночі. (Остап Вишня)
   В   Без мови рідної повірте важко жить. (Г. Биченюк)
   Г   Не вигасла бува та іскра у душі. (М. Самійленко)

4. Позначте речення, в якому означення, що стоїть перед означуваним іменником, відокремлюється (розділові знаки вилучено).

   А   Стоять налиті сонцем дні. (М. Луків)
   Б   Дорога впала у зарослий верболозом рукавчик. (В. Дрозд)
   В   Роздратований чітким ритмом кінь навмисно прискорював біг. (В. Дрозд)
   Г   Битий не раз ворог відступав на захід. (І. Цюпа)

5. Позначте речення з прикладкою, яку треба відокремити тире (розділові знаки вилучено).

   А   Гордій Байда як колишній офіцер розумівся на військовій справі. (П. Панч)
   Б   Зрідка чути неголосний стук дятла лісового лікаря. (А. Волкова)
   В   Іду я степів перехожий радію од щастя землі. (В. Сосюра)
   Г   Це людський хлопець дядька Лева небіж Лукаш на ймення. (Леся Українка)

6. Позначте речення, у якому допущено граматичну помилку. Запишіть це речення правильно.

   А   День поночіє, зачекавшись ночі. (В. Затуливітер)
   Б   За тополями ранок встає, одягнувши в рожеве калину. (І. Переломов)
   В   Прочитавши історичну повість, вона мені сподобалась.
   Г   Вийшов на сизу косу і, струсивши воду, відчув себе таким сильним. (В. Дрозд)

Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала)

7. Установіть відповідність між відокремленими другорядними членами та реченнями, у яких їх ужито.

1   відокремлене            А   Іду я, засмучений хлопчик, до старого коваля. 
     означення                      (О. Довженко)
2   відокремлена            Б   Сповнений любові, я іду по вулиці вузькій.
     прикладка                       (В. Сосюра)
3   відокремлений          В   Дорога, майнувши сірим хвостом, безшумно 
     додаток                           сховалася в зелені хлібів. (В. Винниченко)
4   відокремлена            Г   Над ними день встає, як стяг зорі багряний.
     обставина                      (В. Сосюра)
                                  Д   Микола, замість панського лану, вийшов на 
                                       своє поле. (І. Нечуй-Левицький)


8. Установіть відповідність між відокремленими уточнювальними членами і реченнями, у яких їх ужито.

1   уточнювальна            А   Гарно в небі, а таки дома, на землі, їй-Богу, 
    обставина місця                краще. (Б. Олійник)
2   уточнювальна            Б   Весною, у розпал цвітіння садів, вони й 
    обставина часу                 зустрілися. 
3    уточнювальне            В   Складати вірші, тобто творити, здатна не
    означення                          кожна людина.
4   уточнювальний           Г   Умій цінувати дар юності, рідкісний, 
     присудок                           скороминущий. (О. Гончар)
                                    Д   Ми, учні восьмого класу, добре підготувалися 
                                         до контрольної роботи.


Високий рівень
(Правильна відповідь — 3 бали)

9. Запишіть текст, розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення відповідно до їх синтаксичної функції.

На кінець XV століття біля дніпровських порогів збиралося з усієї України чимало люду. Незабаром вони несли прикордонну службу. Воєнне мистецтво козаків завдяки постійним походам і боям завжди було на високому рівні. Окрім блискучої виучки їхніми постійними супутниками були дотепні вигадки. Вони вміли перебувати по кілька годин під водою дихаючи через очеретини. Багато уваги віддавали козаки військовій справі зокрема сторожовим службам. Вартові молоді зіркоокі стоячи на чатах пильно вдивлялись удалину.  


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"

31-32 групи Українська література Тема уроку "Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"