11-12 групи Українська мова Тема уроку "Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення"

Тема уроку "Поняття про відокремлення. Речення з відокремленими членами"

Крок 1. Пригадайте:

1) Яку роль виконують головні та другорядні члени речення?
2) Що таке дієприслівниковий зворот?
3) Що таке дієприкметниковий зворот?
4) Як виділяються дієприкметникові та дієприслівникові звороти в реченні?
5) Наведіть приклади речень із зазначеними зворотами.


Крок 2. Перегляньте відео.











Крок 3. Що ж таке відокремлені члени речення? Як їх віднайти в реченні?

   Пропоную вам порівняти речення. В яких випадках виділені другорядні члени речення набувають більш самостійного додаткового значення?

1. Берег тонко пахнув нагрітим за день піском. (М. Стельмах)

2. Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. (М. Коцюбинський)

1. Дзвінкі, тоненькі хлоп’ячі голоси лунали під крайньою хатою поблизу млина. (С. Васильченко)

2. Часом з’являлись білі хмаринки, довгі, худі й прозорі. (М. Коцюбинський)


У реченнях під номером 2 виділені другорядні члени є відокремленими. Вони вимовляються з трохи іншою інтонацією, ніж усе речення. Вони стають більш значущими щодо смислу й звертають на себе увагу слухача. Відокремленими називаються члени речення, які виділяються за змістом та інтонаційно. Вони виражають додаткове повідомлення або доповнюють основне твердження у реченні. В усному мовленні відокремлені члени виділяються інтонацією, а на письмі — розділовими знаками. У реченні відокремлені члени набувають більшої самостійності, бо їхнє значення наголошується, відокремлюється, виникають нові смислові відтінки.
Відокремлюватись можуть лише другорядні члени речення — означення, прикладки, обставини, додатки. Головні члени речення не відокремлюються. 
 У вимові відокремлені члени речення виділяються логічним наголосом і невеликими паузами. На письмі відокремлюються комами, іноді — тире (переважно у кінці речень).


Крок 4. Прочитайте теоретичний матеріал підручника на с.144.


Крок 5.Пропоную вашій увазі відео.  


 




Крок 6. Виконайте завдання. 



Крок 7. Робота з підручником. Виконайте вправу 313 зі с.145. Опрацюйте усно матеріал параграфа 31 на с.144-145.




Вітаю! Ви пройшли необхідну кількість кроків, щоб успішно засвоїти тему "Поняття про відокремлення". Дякую за увагу! 
 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

31-32 групи Українська література КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Образне слово поетичного модернізму"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"