31-32 групи Українська література Тема "Леся Українка "Лісова пісня". Неоромантичне ствердження духовної сутності людини. Кофлікт між дійсністю і мрією"

Тема уроку "Леся Українка "Лісова пісня". Неоромантичне ствердження духовної сутності людини. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією"


Ми продовжуємо вивчати "Лісову пісню" Лесі Українки. Сьогодні на уроці наша мета — визначити коло проблем, порушених у творі, розкрити підтекст драми.


Крок 1. Аналіз взаємин "людина — природа".

 Пригадайте зміст драми:чи є у творі персонажі, які наділені лише позитивними рисами?

Чому дядько Лев та Мавка  так легко знаходять спільну мову?

Чи розуміє мати Лукаша думки й вчинки дядька Лева?

Чому дядько Лев захищає Мавку?


Якщо ви відповіли на всі ці запитання, то зрозуміли, що у драмі Лесі Українки порушується одна з найгостріших проблем людства —взаємини людини і природи.Авторка, зіставляючи два світи, зводячи двох прекрасних молодих представників із них, підштовхує читача до певних висновків: між Лукашем і Мавкою глибока прірва, що ніколи не зникне.

Світ природи вічний, він постійно оновлюється, адже вибудуваний за законами життя всього, що є на землі. Протистояння між міфічними істотами диктуються відмінностями, а не злобою та ненавистю.

Світ людський приречений на загибель через поруйнованість душ, любов до грошей та жорстокість. Лицемірство та жадоба наживи не дають людям зрозуміти, що життя закоротке, якщо постійно чинити зло.

Мавка і Лукаш вийшли одне назустріч одному з цих світів, але утворити власного затишку не змогли через відмінність, але не зовнішню,  а внутрішню. Парубок із легкістю відмовляється від коханої заради Килини, він повертається до свого світу і готовий жити за його законами. Проте Мавка не може повернутися у лоно природи, бо душа її пережила людські почуття.



Крок 2. Визначення центрального конфлікту у творі
 


Що змусило Мавку звернути увагу на Лукаша?
Чим він особливий?

Запишіть у схемі асоціації до двох протилежних сторін людського життя.







Чому Лукаш обирає Килину?

Хто намагався зупинити Лукаша, коли він почав змінюватися?

У якому  творі можна побачити подібний конфлікт?


Крок 3. Дайте письмово відповідь на запитання: Чому драму-феєрію Лесі Українки називають філософською? (обсяг  0,5 - 1 с.)


Крок 4. Висновок. Головні проблеми твору:

1) перша й найнеобхідніша умова людського життя — воля;

2) цінність людського життя вимірюється тим, наскільки воно збагачує й полегшує життя інших людей і який слід залишає на землі;

3) краса людських взаємин і сила кохання вимірюються духовним змістом і глибиною людських почуттів;

4) мистецтво — це краса, яка облагороджує людину, дає їй душу;

5) головне джерело талантів — природа і народ;

 6) мудрість народу, його поезія і пісня є невичерпною криницею справжньої краси;

7) природа прекрасна і вічна, треба тільки, щоб людина була мудра і благородна у своїх стосунках з нею.


Крок 5. "Лісова пісня" продовжує своє життя в інших видах мистецтва.


 


Дякую за увагу!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

31-32 групи Українська література КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Образне слово поетичного модернізму"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"