31-32 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "МОРФОЛОГІЧНА НОРМА"

Тринадцяте травня
Контрольна робота
Морфологічна норма
Тестові завдання


Шановні ліцеїсти! Увага! Контрольну роботу виконуємо синхронно (одночасно) протягом 40 хв. Розпочинаємо роботу о  10.40, закінчуємо об  11.20, робите фото (якісне!) і надсилаєте протягом 10хв. До 11.30 потрібно надіслати роботу вчителеві. Роботи, які будуть надіслані пізніше, будуть мати від’ємний бал ( -1 бал за кожні 5хв запізнення).
Завдання

1. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?

   А   два, двійка, двоє, двоїтися, подвійний;
   Б   свіжий, свіжо, свіжість, свіжина, свіженький;
   В   овоч, овочерізка, овочесховище, овочівник, овочівництво;
   Г   сто, сотня, сотий, сотник.

2. Укажіть речення, яке НЕ потребує редагування.

    А   Колосся схилилися майже до самої землі.
    Б   ЇЇ прикрашає біляве волосся.
    В   З дерев опадають пожовклі листя.
    Г   Ці рослини мають розгалужені коріння. 
 
3. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилки? Помилкові записи відтворити правильно, виписавши їх поряд з варіантом відповіді.

   А   Леся Українка, Тарас Григорович Шевченко, голова Верховної Ради України, Шевченківські традиції;
  Б   Академія наук України, Біблія, князь Володимир, Дніпро, Грінченків словник;
  В   дніпрова течія,  Дунай, Чорне море, Будинок народної творчості, фабрика "Киянка";
  Г   казка "Ох", Чумацький Шлях, Зелені свята, медаль "За відвагу". 

4. Позначте рядок, у якому подано усі іменники спільного роду. З двома іменниками (на вибір) складіть два речення.

   А   сирота, сіромаха, бідолаха, нікчема, плавчиня;
   Б   плакса, прибиральниця, добряга, ненажера, сирота;
   В   базіка, маля, нечупара, продавчиня, роззява;
   Г   рева, задавака, невидимка, замазура, нездара.

5. Укажіть рядок словосполучень, де немає помилок через неправильно визначений рід іменників. Помилкові записи відтворіть правильно, виписавши їх поряд з варіантом відповіді.

   А   соковите манго, рожевий фламінго, мальовничий Кіліманджаро, овочеве рагу;
   Б   стильне бра, спекотне Калахарі, австралійський кенгуру, старовинне пенсне;
   В   м’яке канапе, перенаселене Делі, київське метро, незалежна Перу;
   Г   смачне суфле, ООН прийняв конвенцію, елегантна пані, широке Дніпро. 

6. Укажіть ряд іменників, кожен з яких в орудному відмінку однини має закінчення  -ею. З двома іменниками (на вибір) складіть два речення, вживши їх в орудному відмінку.

   А   груша, думка, ніша, вишня, вежа;
   Б   огорожа, миша, голова, стіна, тиша;
   В    гуща, тисяча, їжа, мережа, калюжа;
    Г   площа, книга, лікарня, ласка, Ганнуся.

7. Укажіть рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка мають закінчення  -а(-я).  З двома словосполученнями (на вибір) складіть два речення, зберігши родовий відмінок.

   А    не поставив дефіс.., ложка цукр.., слизова шлунк..;
   Б   колір прапор.., зібрали з гектар.., читання текст..;
   В   номер документ.., біля роял.., від’єднав від металевого блок..;
   Г   населення Кита.., вартість картридж.., сторони квадрат.. .

8. Укажіть НЕправильне твердження. З двома словами (на вибір) складіть два речення.

   А   Іменники  розпис, насип, шампунь  належать до одного й того ж роду;
   Б   Іменники  насіння, хитрощі, Альпи  вживаються тільки в множині.
   В   Іменники  сосна, легеня, губа  мають варіантні форми в родовому відмінку множини.
   Г   Іменники  відро, кільце, озерце  мають неоднакові закінчення в родовому відмінку множини.


9. Укажіть рядок, де немає помилки у формі кличного відмінка іменників. З двома власними назвами (на вибір) складіть два речення зі звертанням.

    А   Світлано Сергіївно, Інно Павлівно, Василе Борисовичу,  тренере;
     Б   Любове Олександрівно, Віталію  Богдановичу, Ніно Романівно, лікарю;
     В   Софію Олексіївно, Миколо Андрійовичу, Галино Савівно, пане лейтенанте;
     Г   Інно Павлівно, Лесю Сергіївно, Ілля Євгеновичу, добродію Артемчук.

10. У поданих словосполученнях розкрийте дужки, уживаючи іменники у відповідному відмінку.

Подякуйте (Гнатюк Іван Іларіонович та Гнатюк Катерина Юріївна).
Здати реферат (Дорошко Руслан Данилович, Дорошко Ольга Хомівна).
Домовтеся з (Повалій Ілля Єгорович та Повалій Зоя Сергіївна).
Запрошуємо (Бондар Яків Васильович та Бондар Любов Наумівна).

Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 11-12.

       (1) Дизайнери в ІТ — це фахівці, що на основі потреб та побажань користувачів створюють графічні інтерфейси.  (2) Вони проектують логічну структуру веб-сайтів, додатків і програмного забезпечення, продумують найзручніші способи відображення інформації.  (3) До зони їхньої відповідальності входить усе, що пов’язано з виглядом   та оформленням ІТ продукту.  (4) Дизайнери розробляють активні елементи: шрифти, піктограми, кнопки, візуальні ефекти тощо.  (5) Головна перевага професії дизайнера — можливість з чистого аркуша створювати й закладати у фундамент продукту ті принципи, які зроблять його дійсно зручним для людей.  (6) Це можливість створити візуальне оформлення, яке буде одночасно естетичним і функціональним.  (7) Для цієї професії потрібна освіта у сфері дизайна; розуміння принципів композиції, гармонії кольорів; знання програм Adobe Creative Suite  і  Sketch; належні художні навички та художній смак; творче мислення.

11. Укажіть, у котрому реченні всі іменники мають форми однини та множини.

    А   другому;
    Б   третьому; 
     В   четвертому;
     Г   шостому.

12. Укажіть, у котрому реченні є слово з морфологічною помилкою.

     А   першому;
     Б   другому;
      В   четвертому;
      Г   сьомому.
 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

31-32 групи Українська література КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Образне слово поетичного модернізму"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"