31-32 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "МОРФОЛОГІЧНА НОРМА"
Тринадцяте травня
Контрольна робота
Морфологічна норма
Тестові завдання
Шановні ліцеїсти! Увага! Контрольну роботу виконуємо синхронно (одночасно) протягом 40 хв. Розпочинаємо роботу о 10.40, закінчуємо об 11.20, робите фото (якісне!) і надсилаєте протягом 10хв. До 11.30 потрібно надіслати роботу вчителеві. Роботи, які будуть надіслані пізніше, будуть мати від’ємний бал ( -1 бал за кожні 5хв запізнення).
Завдання
1. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
А два, двійка, двоє, двоїтися, подвійний;
Б свіжий, свіжо, свіжість, свіжина, свіженький;
В овоч, овочерізка, овочесховище, овочівник, овочівництво;
Г сто, сотня, сотий, сотник.
2. Укажіть речення, яке НЕ потребує редагування.
А Колосся схилилися майже до самої землі.
Б ЇЇ прикрашає біляве волосся.
В З дерев опадають пожовклі листя.
Г Ці рослини мають розгалужені коріння.
3. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилки? Помилкові записи відтворити правильно, виписавши їх поряд з варіантом відповіді.
А Леся Українка, Тарас Григорович Шевченко, голова Верховної Ради України, Шевченківські традиції;
Б Академія наук України, Біблія, князь Володимир, Дніпро, Грінченків словник;
В дніпрова течія, Дунай, Чорне море, Будинок народної творчості, фабрика "Киянка";
Г казка "Ох", Чумацький Шлях, Зелені свята, медаль "За відвагу".
4. Позначте рядок, у якому подано усі іменники спільного роду. З двома іменниками (на вибір) складіть два речення.
А сирота, сіромаха, бідолаха, нікчема, плавчиня;
Б плакса, прибиральниця, добряга, ненажера, сирота;
В базіка, маля, нечупара, продавчиня, роззява;
Г рева, задавака, невидимка, замазура, нездара.
5. Укажіть рядок словосполучень, де немає помилок через неправильно визначений рід іменників. Помилкові записи відтворіть правильно, виписавши їх поряд з варіантом відповіді.
А соковите манго, рожевий фламінго, мальовничий Кіліманджаро, овочеве рагу;
Б стильне бра, спекотне Калахарі, австралійський кенгуру, старовинне пенсне;
В м’яке канапе, перенаселене Делі, київське метро, незалежна Перу;
Г смачне суфле, ООН прийняв конвенцію, елегантна пані, широке Дніпро.
6. Укажіть ряд іменників, кожен з яких в орудному відмінку однини має закінчення -ею. З двома іменниками (на вибір) складіть два речення, вживши їх в орудному відмінку.
А груша, думка, ніша, вишня, вежа;
Б огорожа, миша, голова, стіна, тиша;
В гуща, тисяча, їжа, мережа, калюжа;
Г площа, книга, лікарня, ласка, Ганнуся.
7. Укажіть рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка мають закінчення -а(-я). З двома словосполученнями (на вибір) складіть два речення, зберігши родовий відмінок.
А не поставив дефіс.., ложка цукр.., слизова шлунк..;
Б колір прапор.., зібрали з гектар.., читання текст..;
В номер документ.., біля роял.., від’єднав від металевого блок..;
Г населення Кита.., вартість картридж.., сторони квадрат.. .
8. Укажіть НЕправильне твердження. З двома словами (на вибір) складіть два речення.
А Іменники розпис, насип, шампунь належать до одного й того ж роду;
Б Іменники насіння, хитрощі, Альпи вживаються тільки в множині.
В Іменники сосна, легеня, губа мають варіантні форми в родовому відмінку множини.
Г Іменники відро, кільце, озерце мають неоднакові закінчення в родовому відмінку множини.
9. Укажіть рядок, де немає помилки у формі кличного відмінка іменників. З двома власними назвами (на вибір) складіть два речення зі звертанням.
А Світлано Сергіївно, Інно Павлівно, Василе Борисовичу, тренере;
Б Любове Олександрівно, Віталію Богдановичу, Ніно Романівно, лікарю;
В Софію Олексіївно, Миколо Андрійовичу, Галино Савівно, пане лейтенанте;
Г Інно Павлівно, Лесю Сергіївно, Ілля Євгеновичу, добродію Артемчук.
10. У поданих словосполученнях розкрийте дужки, уживаючи іменники у відповідному відмінку.
Подякуйте (Гнатюк Іван Іларіонович та Гнатюк Катерина Юріївна).
Здати реферат (Дорошко Руслан Данилович, Дорошко Ольга Хомівна).
Домовтеся з (Повалій Ілля Єгорович та Повалій Зоя Сергіївна).
Запрошуємо (Бондар Яків Васильович та Бондар Любов Наумівна).
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 11-12.
(1) Дизайнери в ІТ — це фахівці, що на основі потреб та побажань користувачів створюють графічні інтерфейси. (2) Вони проектують логічну структуру веб-сайтів, додатків і програмного забезпечення, продумують найзручніші способи відображення інформації. (3) До зони їхньої відповідальності входить усе, що пов’язано з виглядом та оформленням ІТ продукту. (4) Дизайнери розробляють активні елементи: шрифти, піктограми, кнопки, візуальні ефекти тощо. (5) Головна перевага професії дизайнера — можливість з чистого аркуша створювати й закладати у фундамент продукту ті принципи, які зроблять його дійсно зручним для людей. (6) Це можливість створити візуальне оформлення, яке буде одночасно естетичним і функціональним. (7) Для цієї професії потрібна освіта у сфері дизайна; розуміння принципів композиції, гармонії кольорів; знання програм Adobe Creative Suite і Sketch; належні художні навички та художній смак; творче мислення.
11. Укажіть, у котрому реченні всі іменники мають форми однини та множини.
А другому;
Б третьому;
В четвертому;
Г шостому.
12. Укажіть, у котрому реченні є слово з морфологічною помилкою.
А першому;
Б другому;
В четвертому;
Г сьомому.
Коментарі
Дописати коментар