31-32 групи Українська мова КОНТРОЛЬНІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ з теми "ОРФОГРАФІЧНА НОРМА"

П’яте травня
Контрольна робота №3
Орфографічна норма
Тестові завдання


Шановні ліцеїсти! Увага! Текст контрольної роботи буде у доступі з 10.40 - 11.20. На виконання роботи дається  40хв.  На фото та надсилання роботи дається 10хв. Об 11.30 усі роботи мають бути у вчителя. Роботи, надіслані пізніше, будуть мати від’ємний бал ( за запізнення на кожні 5хв знімається один бал). Бажаю успіху!

 1. Укажіть рядок слів, у коренях яких пишеться буква -и-.
     А  теор..тичний, абр..кос, с..гмент
      Б  зал..шився, експер..мент, м..тушитися
      В  зб..рати, вит..раю, розб..ру
      Г  хр..стиянство, д..сципліна, д..скусія
    

 2. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.
    А  трав..яний, ластів..я, сер..йозний
    Б  мавп..ячий, полум..я, медв..яний
     В  присв..ятив, рум..яний, з..ясувати
     Г  арф..яр, з..їхати, транс..європейський


3.  Укажіть рядок слів, у кожному з яких НЕ пишеться м’який знак.
    А  секретар.., людс..кість, уман..ський
    Б  на вишен..ці, тон..ші, поглян..те 
    В  Кордил..єри, у хатин..ці, дев’ят..сот
    Г  кур..йоз, ласун..чик, чотир..ма


4.   Укажіть рядок слів, у кожному з яких спрощення приголосних позначається на письмі.
     А  радіс..ний, щас..ливий, зап’яс..ний
     Б  захис..ник, улес..ливий, шіс..сот
     В  піз..ній, віс..ник, форпос..ний
     Г  швидкіс..ний, облас..ний, доблес..ний


5.   Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з подвоєнням приголосних.
     А  галуз..я, віт..я, терт..я
     Б  підвікон..я, мільйон..ий, л..яний
     В  збіж..я, повін..ю, треба піт..и
     Г  наріч..я, з участ..ю, бов..аніти


6.  Укажіть рядок, де в кожному випадку потрібно обрати велику літеру.
     А  (К,к)онституція України, (Р,р)ектор університету
     Б  (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (А,а)кадемічний (Т,т)еатр опери та балету ім. М. В. Лисенка, (Ш,ш)евченкові поезії
     В  (О,о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій, культура (С,с)ходу
     Г  (Г,г)олова (В,в)ерховної (Р,р)ади України, планети (С,с)онячної (С,с)истеми


7.   Укажіть рядок слів, кожне з яких пишеться разом.
     А  (тепло)обмін, (кіно)камера, (авіа)переліт
     Б  (виставка)продаж, (гідро)масаж, (лісо)тундра
     В  (звуко)запис, (інженер)електрик, (медо)збір
     Г  (м’ясо)комбінат, (макро)економіка, (ампер)година


8.   Укажіть рядок іншомовних слів, кожне з яких пишеться з подвоєнням.
     А  бон..а, гол..андець, ім..унітет
     Б  мадон..а, Прус..ія, барок..о
     В  ван..очка, брут..о, ір..еальний
     Г  тон..аж, Апол..он, фін..


9.   Укажіть рядок іншомовних слів, у яких пишеться  и.
     А  приват..зація, г..брид, Австр..я
     Б  віз..т, кос..нус, пр..оритет
      В  с..туація, ауд..єнція, Т..бет
      Г  юр..ст, Браз..лія, д..плом


10.  Укажіть рядок словосполучень, у кожному з яких слова пишуться окремо.
     А  (чітко)сформульований, (конституційно)демократичний
     Б  (життєво)важливий, (соціально)активний
     В  (суспільно)необхідний, (науково)дослідний
     Г  (прямо)протилежний, (геолого)географічний


11.  Укажіть речення, яке містить сполуку слів, співзвучну з прислівником.
     А  Це фото залишилось (на)пам’ять про зустріч.
     Б  Минулого літа вони бачились (в)останнє.
     В  До школи діти йшли (в)купі.
     Г  За мостом дорога повертає (в)бік.


12.  Укажіть рядок, де всі слова з не і ні пишуться разом.
      А  (не)зібрана спіла полуниця, (не)забуті слова, (ні)ким замінити
      Б  (не)дочуває після хвороби, (ні)куди, (не)вирішені досі проблеми
      В  (не)вміння слухати, (не)засіяне житом поле, (не)безпека
      Г  (не)великий, але потужний двигун; (не)веселий настрій, (не)хочеться


13. Запишіть поданий текст, дотримуючись орфографічних норм.

Остан..ім часом з..явилося багато охочих "удосконалити" текст (Д,д)ержавного (Г,г)імну (У,у)країни. Одні в..ажают.., що текст застарів, інших дивує, що там ідет..ся не про ворогів, а про вор..жен..ків. Тобто д..вує, що слово з  (не)гативним забарвлен..ям (у,в)жите з пес..ливим наростком і що цей вірш  (П,п)авла  (Ч,ч)убин..с..кого оп..нився на найвищому щаблі символів нашої (Д,д)ержави. 
     Критикам слів нашого  (Г,г)імну раджу зв..рнутися до подібних творів інших народів. Гімн  (Г,г)реції, текст якого  (Д,д)іонісій  (С,с)оломос написав  (у,в)  першій тр..тині XIX  століт..я, під час боро..би  (Г,г)рец..кого народу за визволен..я з  (Т,т)урец..кого  (Я,я)рма, поч..наєт..ся так:  "Впізнаю тебе (волю) з удару твого грізного меча. Впізнаю тебе з погляду, яким ти силоміц..  краєш..  землю".
     Що ж маємо тепер? (Г,г)реція вже понад півтора століт..я віл..на, хоч  (і,й) втратила багато своїх з..мель  (і,й) найбіл..шу  п..рлину  (В,в)ізантійс..кої   (Д,д)оби — (К,к)онстантиноп..л.. .  З погляду сучасних реалій багато що в текстах  (Г,г)імнів  (К,к)раїн застаріло, якщо підходити формал..но.  Але   (у,в)  тому  (і,й)  річ, що  (Н,н)аціонал..ні   (С,с)..мволи  (не)старіют.. . Вони постают..  (у,в)  певні моменти  історії кожного народу   (і,й) зал..шают..ся з ними   (на)завжди. 
   

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

31-32 групи Українська література КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Образне слово поетичного модернізму"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"