11-12 групи Українська мова КОРЕКЦІЙНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Двадцять п’яте травня
Корекційна контрольна робота
Відокремлені та уточнювальні члени речення
Тестові завдання



Шановні ліцеїсти! Роботу потрібно виконати протягом 40хв з моменту отримання завдань. Не пізніше 11.30  робота має бути надіслана вчителю.


Тестові завдання

1. Відокремленими називаються члени речення, які:

А   передають ставлення мовця до висловленого, його оцінку;
Б   виділяються за змістом та інтонацією;
В   відносяться до того самого слова в реченні й відповідають на те саме питання;
Г   вказують на того, до кого звернено мовлення.

2. Позначте речення, у якому означення не слід відокремлювати (розділові знаки вилучено).

А   Звучав потемнілий дзвін пудів на тридцять. (М. Стельмах)
Б   Татарин пійманий в петлю випустив з руки ножа. (А. Чайковський)
В   Стомлені й перелякані каченята збилися під ліщиною. (Є. Гуцало)
Г   На покуті залитий сонцем під сліпучою синявою неба сидів старий Чумак. (І. Багряний)

3. Позначте речення з прикладкою, яку треба відокремити тире (деякі розділові знаки вилучено).

А   Гордій Байда як колишній офіцер розумівся на військовій справі. (П. Панч)
Б   Зрідка чути неголосний стук дятла лісового лікаря. (А. Волкова)
В   Двері рипнули, в хату вступила Явдоха Настина мати. (М. Коцюбинський)
Г   Учитель фізкультури Микола Дмитрович теж приєднався до малюків. (О. Гончар)

4. Позначте речення, у якому додаток не треба відокремлювати (розділові знаки вилучені).

А   Нікого крім Одарки не було в хаті. (І. Вільде)
Б   На відміну від учнів п’ятого класу школярі-старшокласники знають це правило.
В   Нам замість хліба і молока запропонували шоколадні цукерки.
 Г   Ти зможеш витесати кленові цямрини замість мене? (Б. Харчук)

5. Відокремленим уточнювальним другорядним членом ускладнене речення (розділові знаки вилучено):

А   На Близькому Сході важливу роль в житті людей відігравала глина.
Б   Тут серед степової тиші казка сама просилася в слова.
В   Ми часто похапцем живем все відкладаючи на потім.
Г   Десь за річкою гув болотяний бугай.

6. Позначте речення, у якому допущено граматичну помилку.

А   Наприкінці жовтня лікарі, оглянувши Оксану, визнали її здоровою і відпустили додому. (Г. Тютюнник)
Б   Причепуривши як слід свого чуба й вуса, Непорадним було набрано в боклагу води. (А. Чайковський)
В   Дашкович звернув з дороги на траву і, забувши свою філософію, почав рвати квітки. (І. Нечуй-Левицький)
Г   Від монотонного співу деякі дрімали, не виспавшись уночі. (А. Чайковський)

7. Установіть відповідність між відокремленими другорядними членами та реченнями, у яких їх ужито.

1   відокремлене означення
2   відокремлена прикладка
3   відокремлена обставина
4   відокремлений додаток

А   У лісі, опріч мене, є ще хтось. (Є. Гуцало)
Б   Незважаючи на вітерець, робилося душно. (Г. Тютюнник)
В   Вони, тобто вся наша сім’я, живі й здорові. (А. Шевченко)
Г   Нехай почує вся земля про мужнього Франка Івана, сина коваля! (П. Тичина)
Д   А сонце, тепле і ласкаве, спинило погляд на землі. (О. Олесь)

8. Установіть відповідність між відокремленими означеннями і реченнями, у яких їх ужито.

1   означення, виражене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова
2   означення, що стосується особового займенника
3   означення, що стоїть після означуваного слова
4   означення, що має додаткове обставинне значення

А   Хліба, змиті дощем, яскраво зеленіли. (О. Гончар)
Б   Там він, клятий, і загине. (Леся Українка)
В   Вражений небаченим видовищем, хірург прикипів до місця. (О. Довженко)
Г   Цієї хвилини він був справжнім білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (В. Дрозд)
Д   Уже багато років, відколи його забрано од матері, ніхто ні про що не питав. (В. Дрозд)

9. Запишіть текст, розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені члени речення відповідно до їх синтаксичної ролі. 

На покуті залитій сонцем під сліпучою синявою неба сидів старий Чумак. Він бронзовий і мускулястий дивився просто кожному в очі. Патріарх свого племені дебелого й рясного. Щойно прийшовши з роботи лише скинувши кашкета сидів він під сліпучо-синім небом. Він тримав на руках сонне дитинча. Воно спало сидячи припавши солодко зарожевілим личком до ковальського фартуха. Це вона Галя. Руки намальовані широченними мазками вражали своєю правдою.

     

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"

31-32 групи Українська література Тема уроку "Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"