31-32 групи Українська література Тема "Узагальнення та систематизація вивченого"

Тема уроку  "Узагальнення та систематизація вивченого. Обмін думками про вивчені твори української літератури"

Діти! Ось і завершується навчальний рік. Сподіваюся, що яскрава палітра імен та кращих творів зі скарбниці української культури зробили його цікавим та насиченим. Пропоную вам спробувати пригадати найважливіші поняття, опрацьовані твори, перевірити свої знання.
Крок 1. "Галерея". Упізнайте письменників за їх портретами, згадайте справжні імена тих, хто послуговувався псевдонімом.



Крок 2. "Темна конячка".  Упізнайте персонаж за цитатою.

1)  "Лише ми одні піддержуємо красу в житті, ми, артисти, вибрана горстка суспільності, розумієш?"

2)   "Про нього люди казали, що він богує. Він був як бог, знаючий і сильний, той градівник і мольфар"

3)   "У вас револьвер є? — вмить зупинилась вона передо мною. Великі, чисті очі її змінилися, стали якісь злі, сталеві, темні. Дитяча нижня губа тісно стислася з другою, і, здавалось, вона держала голку в цих губах. Вся вона стала якась туга, тверда".

4)   "Дурний Лукаш, що проміняв на тебе; бо то було таке покірне, добре, хоч прикладай до рани..."

5)   "...обзивалась на гру флояри, як самичка до дикого голуба, — співанками. Вона їх знала безліч. Звідки вони з’являлись — не могла б розказати".

6)   "Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима".

7)   "Чотири пальці у рот — і дикий степовий свист. Біжать. Як троє білих ведмедів. Може, вони мене роздеруть, а може, приймуть запросини в поле. Хо-хо!"

8)   "Я схопив краї її сукні, поцілував і випустив."

9)   "То як для кого. Я, небоже, знаю, як з чим і коло чого обійтися: де хрест покласти, де осику вбити, де просто тричі плюнути, та й годі."

10)   "На добрім хазяйстві ... набралась тіла, стала повна й червона, курила люльку, ... носила пишні шовкові хустки, а на воластій шиї блищало у неї стільки намиста, що челядь з заздрощів аж розсідалась."

11)   "...минай людські стежки, дитино, бо там не ходить воля, — там жура тягар свій носить. Обминай їх, доню: раз тільки ступиш — і пропала воля!"


Крок 3. "Термінологічний дощ". Швидко (до 30 секунд) сформулюйте визначення, що таке:

реалізм
символізм
драматичний етюд
драма-феєрія
психологізм
експресіонізм
імпресіонізм
модернізм
соціально-побутова повість
гімн
сонет
поезія в прозі


Крок 4. "Вільне письмо". Твори зі шкільної програми в 10 класі, які мене вразили  (обсяг роботи — до сторінки).


Дякую за увагу! Ви можете самі перевірити свою обізнаність з літератури. Відповіді до кроків 1 та 2 з’являться в кінці уроку. Крок 3 можете перевірити за електронним літературознавчим словником. Бажаю успіху!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11-12 групи Українська мова КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми "Речення зі звертаннями, вставними конструкціями. Відокремлені та уточнювальні члени речення"

11-12 групи Українська мова Тема "Повторення вивченого протягом року"

31-32 групи Українська література Тема уроку "Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"